Umístění v AR Cup třída I.
5. Vojtěch Zikmund
Škoda Felicia
49 bodů
Sponzoři
"We do what we must because we can."

"Our crew is replaceable. Your package isn't."

"Ouuuu Yeeaaahhh!"
Odkazy
Moto:
Není důležité vyhrát, ale neumřít.

Posledně byla chybka zřejmě v jezdeckém stylu, tentokrát v technice. Ale po popořadě:

V sobotu 21.2. jsem vyrazil na noční závod do Milovic a v úmyslu bylo nabrat palivo. Ovšem před sjezdem v Liberci na Pavlovice vysadil motor. Řikám si: „ok, došlo palivo, mam čas zaběhnu na pumpu pro kanistr a doleju“. Provedeno – po dvou škytech startéru se projevila slabá baterka. Zavolal jsem sestře, ať přijede s kabelama. Natočeno, zajel sem na pumpu, natankoval rozjel se a nic. Snad tam byla bublina nebo něco. Další start přes kabely, odjíždim od pumpy a po sto metrech opět zhasl motor. Vzdávám účast na noční RZ a nechávám se odtáhnout domu. Mechanik řiká, že nedobíjí alternátor a ať skusim přes noc nabýt baterku a druhou ať vemu do zásoby.

Druhý den v 6:00 vyrážim fungujícim autem zadní cestou přes Mimoň do Milovic. Cestou iniciativně šetřím energii v promrzlém voze. Jak dokazuje vysazení motoru v Bělé pod Bezdězem – zbytečně. Po chvíli se mi zázračně povedlo motor natočit. Do cíle jsem dojel bez problému. Po administrativách ještě vyměňuju baterku a jedu do zaváděcí jízdy a hádejte co, v půlce trasy motor zdechl. Odtlačil jsem vůz mimo trat, kde se kupodivu opět rozjel. Nejkratší možnou cestou jsem se dobelhal na servisní stanoviště a šel se poptat ochotných kolegů, co může být za problém. Většina hlasů zněla pro cívku, se kterou v terénu stejně nic neudělám. Domu se mi ale ještě nechtělo, tak sem si řek že skusim aspoň do první RZ najet. Bez znalosti trasy, kterou jsem předtím z větší části nikdy nejel, jsem vyrazil. Auto v zatáčkách umíralo, ale alespoň se mi ho vždy podařilo znovu nastartovat. V druhé polovině trati jsem si ozkoušel co to znamená jet neznámou Rallye“na oči“, bez navigátora. Druhou RZ jsem vynechal a s kolegou sme čistili veškeré elektrické kontakty na motoru, s nadějí, že se tím něco změní. Samozřejmě, že ne. Tak jsem si katastrofickým způsobem odjel „povinných“ 60% závodu, zkousnul likvidační bodovou ztrátu a odjel domu s jednou patnáctiminutovou přestávkou v Boleslavi, když auto opět odmítalo jet.

Pravděpodobně poslední fotka vozu na závodech. (foto: Jan Pilát)

Pravděpodobně poslední fotka vozu na závodech.
(foto: Jan Pilát)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>